Gebruik nooit de 'Bericht Promoten' knop!
In dit artikel gaan we je uitleggen waarom je nooit op de ‘Bericht Promoten’ knop moet klikken op social media.
Hoe maak jij je zelf vindbaar op social media?
Je zou zeggen, je maakt een mooi bericht en klikt op bericht promoten.. Maar hier gaan de meeste mensen de fout in omdat je op deze manier niet op de juiste manier aan het adverteren bent. Het zou natuurlijk zonde zijn als jij zo op deze manier je geld aan het verspillen bent en er uit eindelijk niet het juiste resultaat uit krijgt. Ik heb een lijstje uitgewerkt waarom je niet op deze knop moet klikken. Uiteraard krijg je van mij ook de juiste oplossing! Dus hoe het wel moet.
Waarom je nooit op de bericht promoten knop moet klikken:
- Kan geen data meten op je website, dus je kan niet zien wat de gebruikers doen op je website terwijl dit van cruciaal belang is.
- Je gaat op deze manier oneindig veel interesses toevoegen waardoor je niet specifiek aan het targeten bent.
- Kan deze campagnes niet optimaliseren en opschalen.
Je wilt uiteindelijk mensen naar een website of funnel sturen waarop je dan weer jou data kunt meten!
Hoe belangrijk is het meten van jou data?
Stel je voor, je besteed bijvoorbeeld €20,- per dag aan advertentie budget. Dan wil je ook zien hoe dit geld besteed wordt en dat de advertentie ook bij de juiste mensen gezien wordt.
Je wilt dus alle data meten die je binnen krijgt. Denk hier bij aan:
- Denk aan de kosten per klik
- De kosten per lead
- Kosten per aankoop
- Kosten voor 1000 weergaves
- En de CTR score (Hoe vaak klikt iemand op je advertentie)
Deze data is van cruciaal belang om een effectieve campagne op te zetten welke ook daadwerkelijk resultaat voor jou gaat opleveren!
Maar wat is dat de oplossing, hoe kan ik me zelf dan wel zichtbaar maken?
Dat doe je door een Facebook Business account aan te maken. Wanneer je een account aanmaakt kan je het volgende doen:
- Advertentie account aanmaken
- Facebook pagina aanmaken of toevoegen (als je die al hebt)
- Facebook Pixel aanmaken
Hier kan je ook vrij eenvoudig een advertentie lanceren waarbij je uit eindelijk wel de boven genoemde data kunt uit lezen. Zo kun je precies zien welke campagne en welke advertentie de resultaat oplevert die jij nodig hebt.
Uit eindelijk kun je de negatieve advertenties uitschakelen (omdat deze toch geen resultaat opleveren) waardoor het marketing budget alleen nog maar naar de succesvolle advertenties gaan.
Ga jij net starten met Facebook Ads? Dan heb ik hier ook een korte handleiding geschreven welke jou goed op weg kan helpen om betere resultaten te halen voor jouw bedrijf.
Het is belangrijk dat je een Facebook Pixel aanmaakt.
Een Facebook Pixel is een stukje code die je op je website plaatst waarmee je precies kunt tracken wat jouw website bezoekers op jou website uitvoeren. Wanneer je deze code toevoegt krijg je ook in je Business Manager alle data te zien die je nodig hebt. Het mooie en het fijne van deze Facebook Pixel is dat je wanneer je dit stukje code toevoegt aan je website, je automatisch gebruik kan maken van het algoritme van Facebook waardoor je betere resultaten gaat behalen met adverteren