Hoe krijg je meer klanten voor jouw klus bedrijf?
Hoe krijg je meer klanten voor jouw klus bedrijf? Omdat wij veel aanvragen binnen krijgen van klusbedrijven leek het mij wel interessant om jou te informeren hoe wij nou precies nieuwe offerte aanvragen binnen halen voor deze bedrijven.
Waarom het gebruik van (vergelijking) platformen niet de juiste manier is om je bedrijf exponentieel te laten groeien!
Wat wij dus horen is dat veel bedrijven gebruik maken van offerte-platformen waar zij offerte aanvragen/leads kunnen kopen. Maar vaak wordt hier niet bij verteld dat z’n aanvraag ook door gestuurd wordt nar tientallen andere bedrijven (concurrenten).
Op deze manier moet jij als klusbedrijf héél erg je best doen om een klant binnen te halen. De meeste klanten binnen de bouwsector kijken overigens alleen maar naar de prijs (ook al zeggen zij van niet).
Als er voor hun gevoel precies het zelfde gedaan wordt als bij een ander, en deze doet het goedkoper. Dan is de kans groot dat deze potentiële klant naar de concurrent gaat.. Ook al lever jij kwalitatief veel beter werk! Zonde dus..
Hoe krijg je dan meer klanten voor jouw klus bedrijf zonder te hoeven concurreren tegen tientallen andere bedrijven?
Vrij simpel. Door jouw bedrijf online zichtbaar te maken. En dat kan je doen door bijvoorbeeld te starten met Facebook Ads en door te werken met effectieve funnels.
Online marketing is het meest effectief als je gaat adverteren op grote kanalen zoals Google, Facebook, Instagram of LinkedIn. Het fijne hier van is dat we dankzij deze platformen jou doelgroep exact kunnen targeten en aanspreken met jou aanbod.
Om je zelf zichtbaar te maken heb je nodig:
- Een website / funnel
- Google of Facebook account
- Een (klein) budget beschikbaar om te adverteren
Door te adverteren wordt je zichtbaar bij mensen wie jou ook echt nodig hebben. Wanneer zij dan jou advertentie zien en vervolgens op jouw aanbod pagina komen (funnel) dan is de kans groot dat hier een nieuwe offerte aanvraag uit ontstaat!
Online marketing voor een klus bedrijf
De meest snelle manier om zichtbaar te worden is door te adverteren. Dus je betaald letterlijk aan Facebook of Google om jouw advertentie te laten zien aan relevante mensen.
Op Google kan je gebaseerd op zoektermen heel snel boven aan komen. Stel jij repareert lekkages en wilt hiermee boven aan komen in Google om zo meer aanvragen over lekkages te krijgen. Dan is dat mogelijk door een aantal relevante zoektermen met betrekking tot lekkages toe te voegen.
Op social media werkt het anders, hier kan je gebaseerd op iemand zijn interesse een bepaalde advertentie laten zien. Dus stel je verkoopt een honden product dan kan je letterlijk te interesse hond selecteren en iedereen wie hier dan geïnteresseerd in is zal dan jouw honden advertentie zien.
Meer offerte aanvragen voor een klus bedrijf
Doordat je dus zichtbaar bent gaan er dus offerte aanvragen binnen komen. Het is aan jou de taak om deze offerte aanvragen goed op te pakken. Hoe meer aanvragen er binnen komen, hoe meer klussen jij uit eindelijk kan maken. Mits je deze aanvragen wel op de juiste manier aanpakt!
Dankzij online marketing kunnen we precies meten wat de kosten zijn voor een aanvraag. We kunnen zelfs de kosten goedkoper maken en het rendement van de campagne verhogen. Dit noemen we conversie optimalisatie! Dit is enorm belangrijk omdat we door dit toe te passen we de resultaten enorm kunnen verbeteren.
Heb jij nog vragen? Laat het ons weten!
Heb jij vragen over dit onderwerp? Laat het ons dan even weten door hier onder te reageren of door ons even een mailtje te sturen.