Welke interesses kan je het beste gebruiken om jouw doelgroep te benaderen?
Regelmatig krijg ik een screenshot binnen van een student of klant wie bezig is mijn zijn of haar online marketing met de vraag of deze interesse wel goed is! In dit artikel ga ik je alles vertellen over welke interesses jij het beste kunt gaan gebruiken om jouw doelgroep te bereiken.
Welke interesse kan jij gebruiken om jouw doelgroep te vinden?
Ik ga gelijk met de deur in huis vallen en direct heel eerlijk tegen je zijn. Waarschijnlijk is dit ook het antwoord waar jij niet op hebt gehoopt.
Er is niet één specifieke interesse die de juiste resultaten voor jou oplevert. Sterker nog er zijn meer dan 25.000 interesses binnen Facebook die we kunnen gebruiken om mensen te targeten..
Als ik dan de vraag krijg of deze interesse wel goed is dan zeg ik altijd: Test het uit!
Het is niet de bedoeling dat je één interesse gaat lanceren. Wanneer jij net een nieuwe campagne start heb je vooral data nodig (om op te schalen). Je wilt juist zoveel mogelijk verschillende interesses gaan testen voor jouw bedrijf zodat je zelf kunt ontdekken welke interesse werkt voor jou.
Testen, testen en nog een testen…
Een succesvolle marketing campagne is niet uit de lucht komen vallen. Dit is succesvol geworden door zoveel mogelijk interesses te testen.
En ja, dit kost inderdaad (een beetje) geld. Maar je moet zo zien, stel je lanceert 10 interesses en je ziet na 3 dagen dat er 4 van de 10 winstgevend zijn. Dan kan je vervolgens de 6 negatieve interesses uitschakelen en er vervolgens weer 10 nieuwe bij te testen.
En waarom? Omdat je zoveel mogelijk data wilt hebben. Daarnaast ontdek je door deze interesses voor je bedrijf te testen welke wel of geen geld voor jou opleveren.
Wanneer je ziet welke interesse winstgevend is dan is het belangrijk om…
Dan is het van belang om deze op te schalen. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk rendement gaan behalen uit jouw marketing campagne.
Door deze op te schalen kan je vrijwel binnen 24 uur dubbel zoveel resultaat behalen. Opschalen kan op veel manieren! Wat wij veel doen is de goedlopende interesse kopiëren en daarvan het budget verhogen.
Ook kan je kijken naar de demografie:
- Wat zijn de leeftijden?
- Man of vrouw
- Plaatsing
Wat ik wil zeggen is dat wanneer je gaat starten met Facebook ads je zoveel mogelijk moet gaan testen. Ik heb dit ook al eerder aangehaald in andere blog berichten. Wil je meer weten over hoe je meer resultaat uit je marketing campagne kan halen dan heb ik hier ook een artikel over conversie optimalisatie.